História značky
Prvý obchod s koženými výrobkami otvorila značka Prada v Miláne v roku 1913. V roku 1989 prevzala značku Miuccia Prada a transformovala ju na módny dom.
Spoločnosť bola založená Aaronom Katesom a Mariom Pradom v roku 1913, kedy otvorili svoj prvý obchod v Miláne. Obchod nepredával iba vlastné produkty, ale aj dovezené anglické výrobky. Prada získavala stále lepšie a lepšie meno. Mario však neveril, že žena je schopná riadiť obchody a preto urobil všetko pre to, aby zabránil príbuzným vstúpiť do podniku. Po jeho smrti mal prebrať podnik jeho syn, ale ten nevenoval obchodom ani najmenšiu pozornosť, a tak obchody prebrala jeho nevlastná dcéra, ktorá viedla podnik úspešne viac ako 20 rokov. Jeho vlastná dcéra Miuccia vstúpila do podniku v roku 1970. Do podniku taktiež priviedla aj Patrizia Bertelliho (sám vytvoril značku kožených výrobkov, keď mal len 17 rokov), ktorý pomáhal Miucciu pri vedení podniku. Práve on jej poradil, aby prestala s distribúciou tovaru z Anglicka a začala revolúciu vo výrobe batožiny.
Miuccia zdedila firmu v roku 1978. Prijímy boli vysoké, preto si mohla dovoliť nechať Bertellimu post obchodného manažéra a mohla prejaviť svoju kreativitu. V roku 1979 predstavila svoju prvú kolekciu ruksakov a kabeliek. Vyrobené boli z tvrdého vojenského čierneho nylonu. Úspech neprišiel veľmi rýchlo, napriek reklame boli ceny stále veľmi vysoké, ale čoskoro sa stali komerčným hitom. V roku 1983 otvorila Prada druhý butik v Miláne, pripomínajúci prvý, ale s modernejšími prvkami.
V roku 1984 Prada začala export do celej Európy. Otvorila mnoho obchodov vo Florencii, Paríži, Madride. V roku 1984 predstavili prvú kolekciu topánok. Klasická kabelka predstavená v roku 1985 sa stala senzáciou, bola praktická a moderná. Neskôr Prada predstavila ženskú ready - to - wear kolekciu, známa sa stala nízkymi pásmi a rovnými opaskami. Popularita značky sa zväčšovala raketovou rýchlosťou - čisté línie, bohaté a kvalitné látky a základné farby.
V 90. rokoch je Prada jednou z najvplyvnejších módnych domov. Vyznačuje sa luxusnými látkami väčšinou v čiernej, hnedej, sivej, zelenej a krémovej farbe na vytvorenie jednoduchého ale provokatívneho štýlu. Podľa časopisu Live in Italy bolo oblečenie Prada "sexy a plnésebavedomia, bez potreby ukazovať množstvo kože". Typické doplnky - tenké, kožené opasky, elegantné topánky na podpätkoch a samozrejme, klasická taška.
V roku 1992 predstavila Miuccia značku Miu Miu, ktorá je určená skôr mladším klientom. Konečne, v polovici 90. rokov, predstavila Prada aj pánsku ready - to - wear kolekciu.
V súčasnosti prevádzkuje Prada 40 predajní na celom svete, pričom len 20 z nich je v Japonsku. Vlastní 8 tovární, a spolupracuje s ďalšími 84 v Taliansku.
Začiatkom roku 2000 bola predstavená línia produktov starostlivosti o pleť. V roku 2007 v spolupráci s LG bol predstavený prvý mobilný telefón - LG Prada KE850.